You can't find peace by avoiding life.

Tilde 16 månader

Kategori: Tilde 16-17 månader

Tänkte kasta in ett inlägg om Tilde nu när jag har lite tid över.

Det är en sån jäkla rolig tid med Tilde nu! Hon utvecklas verkligen för varje dag som går nu. Det ploppar upp nya ord nästan varje dag som hon lyckas forma. Hon kan peka ut näsa, öron, öga, mun, fot, hand och mage nu också. Så jäkla kul att se!

Hon älskar också som sagt att dansa, ibland kommer hon och drar mig i handen och drar med mig in i köket och pekar på radion som står i ett fönster. Då vill hon ha på den och dansa till musiken. Helst tillsammans, det är jätte roligt! Hon har även lärt sig rörelser till olika danser, bla imse vimse spindel och midnatt råder. Jag har försökt att fånga det på film men hon blir blyg när hon märker att jag filmar. Men förr eller senare lyckas jag nog fånga det!

Dock är hon inne i nån period nu igen, hon är liksom känslig. Hon får lite små utbrott då och då, t.ex om strumpan sitter fel, om man måste byta blöja eller om hon inte lyckas vända bladet i boken tillräckligt fort. Men det är väl inte så konstigt eftersom hon utvecklas så mycket just nu. Det går nog över snart igen.
 
Hon kommer rätt ofta nu också och bara vill kramas eller få en puss vilket är jätte jätte mysigt! Hon är verkligen en liten person med egen vilja.

Jag ska strax gå och hämta henne från dagis, blir en pulkatur hem idag så får jag motion också! Mysigt! Sen väntar lite mellanmål, middag, massa lek och ett bad innan det blir kväller.
 
Måste förresten berätta om en rolig sak som hände härom dagen. Vi skulle gå och hälsa på mormor och morfar och jag klädde på Tilde först som vanligt. Sen började jag klä på mig själv i hallen med täckbyxor och allt därtill och helt plötsligt lägger sig ungen ner på golvet och börjar snarka! Jag bröt verkligen ihop i skratt. Antagligen var det bara en slump, men det var så jäkla roligt! Precis som om hon tyckte att det tog för lång tid. Vi brukar låsas-snarka med hennes gosedjur därav har hon lärt sig det. Åh, kommer aldrig glömma det tror jag.
 
Hon älskar att bläddra och titta i böcker
 
 
Något skeptisk, haha!
 
Mellanmålsdags
 
Kommentera inlägget här: