You can't find peace by avoiding life.

Invägning Dag 6 - C9

Kategori: Aloe Vera

Dagens träning blev en promenad på 30 minuter och sedan ett yogapass på 30 minuter.

Imorse när Tilde vaknade 8:30 kände jag mig heeeelt överkörd, jag kände mig bakis fast jag inte drack en droppe. Jag tog mig upp 09:45, jag låg ju i soffan så Tilde åt frukost med mormor och lekte på golvet runt mig. Men jag mådde inget bättre. Men när man har småbarn så kan man ju inte riktigt välja om man ska orka göra något idag eller inte. Men iaf, jag tog mig till sist ut på en promenad och jäklar vad energi jag fick av det! Jag körde igång med yogan, gjorde lunch till Tilde och sen började jag städa hela övervåning 😂 Och all energi är kvar ännu! Tänk vad lite motion kan göra, att jag inte har fattat det tidigare..

Dagens middag blev iaf ugnsbakad kyckling och bakad potatis med en matsked smör med gräslök och vitlöksstekt babyspenat.
 

Jag åt bara halva potatisen, jag glömde att väga upp den innan jag tog kortet. Sen tog jag mycket mindre spenat än vad man skulle ha för jag trodde inte jag skulle tycka om det, men det gjorde jag - jätte gott tillochmed! Behövdes verkligen ingen sås när man hade vitlöksspenaten kan jag tala om! Idag kunde jag även unna mig en efterrätt som jag ska ställa mig och göra strax!
 
Invigningen idag såg ut såhår: (jag utgår ifrån startvikten / måtten):
 
Bröst: - 3 cm
Arm: - 2 cm
Midja: - 3,5 cm
Höft: - 2,5 cm
Lår: - 3,5 cm
Vad: - 1 cm
Vikt: - 2 kg
 
Med lite snabbräkning kan man alltså se att jag hittills har förlorat totalt 15,5 cm på kroppen. Det märks! Jag tänkte bland annat på att jackan satt lösare idag när jag var ute och gick. Den rörde sig liksom på ett annat vis. Jag har även kunnat byta till ett mindre armband på min klocka och sen tycker jag själv att jag känner skillnader bl.a runt hakan & fingrarna - och därför fick jag för mig att testa min riktiga vigselring idag. Jag har inte kunnat använda den sedan jag var i ca v. 24 med Tilde. (Förutom direkt efter att hon kom i ca 1 månads tid) Men nu fick jag på den! Utan att den skaver eller klämmer! Herregud. Nog för att jag trodde på det här, men inte att det var så snart jag kunde ha ringen. Det var faktiskt ett av mina delmål, men jag trodde att det skulle dröja. Men jag blev lycklig av det! :)

Kommentera inlägget här: