You can't find peace by avoiding life.

Aloe Vera C9

Kategori: Aloe Vera

Jag tänkte skriva lite om mig själv i detta inlägg.

Efter att jag fick Tilde så gick jag ner nästan alla graviditetskilon rätt snabbt, men idag 16 månader senare så väger jag bara 8 kilo mindre än vad jag gjorde som mest när jag var höggravid. Och jag trivs inte speciellt i det. Det är inte kul när valkarna hänger över bhn eller byxorna. Så nu har jag äntligen bestämt mig att göra någonting åt det och även se till att inte hamna här igen.

Så jag valde en väg som innebär aloe vera produkter. Det jag börjar med är en cleanse som heter C9. Vilket innebär i princip att man rensar ut alla slaggprodukter ur kroppen och på så sätt nollställer kroppen och även introducerar aleo vera för kroppen.

Det introducerar även träning och förståelse för mat och vad man egentligen stoppar i sig och hur det påverkar din kropp. Man får alltså en handbok till som i princip styr mitt kalori-intag och träning under 9 dagar.

Idag var första dagen för mig. Jag har inte ätit någon mat alls idag och ska inte göra det imorgon heller, men dag 3 ska jag lägga till en måltid ur häftet. Istället har jag idag ätit aloe veras måltidsersättning / proteindrink, druckit aleo vera shottar, nån kostfiber-drink och tagit nån tablett med vitaminer.

Allt har gått rätt bra att få ner förutom måltidsersättning / proteindrinken. Jag höll helt ärligt på att kvälja tarmarna ur mig. Jag fick inte i mig mer än hälften.. Vilket antagligen inte är jätte bra men så blev det.

Jag fick lite tips och trix av en kompis som är van att dricka proteindrinkar så jag ska testa det imorgon och hoppas på att det fungerar. Annars blir det tuffa 9 dagar det här, haha..

Men jag tänkte försöka uppdatera lite då och då om hur det går. Man ska göra invägningar och mätningar var 3:e dag så det ska bli kul att se!

Träningen idag blev en promenad till och från dagis med en liten Tilde i pulka på släp! Tilde väger 10 kg så det ser jag som en lyckad första träningsdag. Boken rekommenderar en långsam promenad på ca 30 minuter första dagen, men det blev 73 minuter för mig idag :)

Många skriver att dom upplever att dom får huvudvärk, ont i magen, är trötta och har dåligt med energi dom här 2 första dagarna, men jag har inte känt mig klen alls idag, snarare tvärtom. Spännande att se hur allting känns imorgon och hur jag mår!

Efter dom här 9 dagarna ska jag forstätta med ett tuffare program som är på 30 dagar, men det återkommer jag till när det är dags.

Uppdatering följer!
Kommentera inlägget här: