You can't find peace by avoiding life.

Snart jul!

Kategori: Tilde 15-16 månader

Nu börjar det gå mot jul, så det är sista veckan för Tilde på dagis för detta året. Jag tror hon kommer sakna dagis faktiskt. Hon verkar ha så kul där. Och alla barnen är så snälla mot henne. Dom hurrar och ropar varje morgon vi kommer med henne och dom vill gärna säga hejdå allihopa när hon ska gå hem, eller helst hjälpa till att klä på henne, haha!

Men vi ska ha roligt hemma också, jag har planerat lite utflykter vi ska på hon och jag. Sen ska hon få vara lite med mormor och morfar när jag och Fredrik jobbar, dock tycker jag att vi har löst det ganska bra emellan oss två, men det var 2 dagar som vi krockade i tider, så då ställer mormor och morfar upp :)

Tilde har numera 5 tänder! 2 nere och 3 uppe. Hon har dregglat som en hund ett tag och det är ju inte så konstigt såhär i efterhand eftersom det var två tänder som ploppade upp samtidigt.

Hon somnar numera själv i sin egen säng uppe. Jag eller Fredrik ger henne en nappflaska i sängen och sen lägger vi oss i rummet bredvid med öppen dörr och hon somnar på ca 10 minuter. Utan nått grin eller gnäll vilket är jätte skönt! Hon är så duktig vår lilla skatt.

Hon älskar att lyssna på musik och dansa till musiken eller att titta / dansa till babblarna. Hon är oftast glad och lätt att ha och göra med. Finns inte heller några större problem med maten, hon smakar och testar det mesta. Men köttbullar / korv och makaroner är nog absoluta favorit maten just nu.

Hon somnar oftast mellan 18:30-19 om kvällarna och sen vaknar hon nångång mellan 07:30-08:30 - väldigt skönt. Dock äter hon fortfarande 2-3 gånger om nätterna, men det går åt rätt håll iaf :)

Hon är bäst våran lilla glädjespridare till dotter! :)
 
Hon blir lite blyg när man ber henne dansa, men sen börjar det rycka i små benen och armarna, haha!
 
 
 
 
 
Slurpar marsánsåsen efter äppelpajen
Kommentera inlägget här: